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삼성전자의 핵심 조직 000 지원

andrewjune 2024. 12. 1. 10:44

The term "support" at the end of a department's name gives the impression of an organization that assists others, like helping to push a cart up a hill when it lacks the strength to move forward.

However, those who have worked in or are familiar with large corporations know that organizations with "support" in their name are often the most powerful.

These departments don’t push the cart; instead, they whip the people pulling it. In extreme cases, they even ride the cart while cracking the whip. They don’t take responsibility or do the actual work, but they hold names like "XXXX Support."

Take departments like Quality Support or Technical Support, for instance. They don’t say, “The quality is off, so here’s how we fixed it.” Instead, they say, “The quality is off, so fix it this way.”

If they’re going to dictate how things should be fixed, they might as well transition into training departments that simply provide guidelines and leave the fixing to others. Alternatively, if they’re going to maintain their structure, they should step in, pinpoint the issue through hands-on work, and fix it themselves.

Consider Samsung Electronics’ Business Support Task Force or Future Business Support Unit. Just hearing those names gives you a sense of what they are. Do the senior executives there really understand the future of AI or emerging markets? Likely not. Instead, they demand, “Bring me something that’s performing well in the market.” And they keep saying, “This isn’t it, try again,” until something finally works.

When something eventually succeeds, the “slaves” who made it happen are set free.

The leaders in the Future Business Support Unit claim to understand the future, but their role often boils down to cracking the whip. When they bring in experts who truly know the technical fields, those experts eventually move on, and the remaining organizations are left to carry the baggage and follow.

Meanwhile, these “support” departments position themselves at the forefront, criticizing with statements like, “Do you really think this will work?” That’s been the typical role of so-called “XXXX Support” organizations.

 

 

부서의 이름 끝에 지원 이라고 붙는 단어를 보면 마치 그것을 서프트 해주는 , 힘이 모자라서 언덕에 올라가는 수레를 뒤에서 같이 밀어주는 역할을 하는 조직으로 보인다.

 

그렇지만, 대기업에 근무해본 사람들 그리고 들어 본 사람들은 알겠지만 이런 지원이라는 단어가 붙은 조직은 갑중에 갑 조직이다.

 

수레를 밀어주지는 않지만 수레를 끄는 사람들을 채찍질하는 조직,  아주 심한 경우에는 수레에 올라타서 채찍질 하는 조직이다.   정작 일은 하지 않고 책임을 지지 않는 부서가 000 지원    이름을 가진 조직이다. 

 

품질지원, 기술 지원,    품질이 틀렸으니 이렇게 맞춰라   여기 품질이 떨어지니 이렇게 고쳤습니다가 아니라 이렇게 고쳐라를 한다. 

 

이렇게 고쳐라 하는 거는 그냥 교육부서로 전향이 되어서 가이드만 알려주고 너희들이 고쳐라로 하거나 아니면 조직을 유지 할려면 직접 만져 보니 어떤 부분이 오류가 있으니 고쳐드렸습니다가 되어야 한다.

 

삼성전자의 사업지원tf, 미래사업지원단   이름 들어보면 알겠지만 여기에 있는 할아버지 분들이 미래 먹거리 ai가 먼지 알기나 할려나... 그냥 가져오라고 시장에서 반응이 좋다고 할 때까지 이거 아니야 되겠어 다시 해와 그러다가 어느날 먼가가 잘 되면 그기 노예들은 해방이 되는 것이다.

 

미래 사업지원단에 모여 있는 수장들이 먼 미래를 안다고  그냥 채찍질이나 하겠지.   이쪽으로 가는것이 맞아 라는 그 기술분야 전문가를 데려와서 그 전문가가 튀어 갈 때 따라 가야할 조직들 짐을 들고 따라 가야하는데  앞에 나서서 채찍질하고 이거 되겠어 안되겠어를 말하는 부서가  0000000  지원  조직이 해왔다.